TOWAROWEROWO, czyli rower cargo.

Greyp G6X Limited

Rowery cargo, inaczej rowery towarowe, to pojazdy o szerokości nie przekraczającej 90 cm (zgodnie z ustawową definicją roweru), najczęściej z możliwością zabudowania, przystosowane do przewozu osób, towarów czy piesków (do tych celów nazwaliśmy je PSIARGO) 😉

Roweru cargo nie należy mylić z rikszą, której szerokość zwykle przekracza 90 cm i służy wyłącznie do przewozu osób. Taki pojazd, zgodnie z polskim prawem, staje się wtedy wózkiem rowerowym, co oznacza, że nie jest dopuszczony do korzystania z dróg przeznaczonych dla rowerów. Jest bardzo dużo zastosowań rowerów cargo. My zachęcamy do spojrzenia na ten środek transportu – jak na pojazd rodzinny, który między innymi umożliwia przewożenie dzieci – od tych najmniejszych (można zainstalować w przestrzeni bagażowej zwykły fotelik samochodowy), przez przedszkolaków, aż do uczniów pierwszych klas podstawówki razem lub oddzielnie z naszymi czworonożnymi pupilami. Może on też przewieźć weekendowe zakupy, czy cały ekwipunek na piknik za miastem, a nawet na wakacje.

Rower cargo z powodzeniem zastąpi kolejny samochód w rodzinie. Rowery towarowe znajdują również zastosowanie w biznesie. Najczęściej używane są przez firmy kurierskie, służby miejskie i komunalne oraz w gastronomii i handlu. W niektórych krajach sklepy IKEA udostępniają rowery towarowe do przewozu swoich zakupów klientom. Obecnie rowery cargo biją rekordy popularności w Niemczech, Holandii oraz Danii. Istnieje kilka rodzajów rowerów towarowych, najczęstsze to:

  • TRIKE, czyli TRÓJKOŁOWIEC, to rower o trzech kołach z bagażnikiem z przodu. Standardowe wymiary to 90 cm szerokości i 220 cm długości. To cargo o największej ładowności od 100 do 200 kg udźwigu.
  • LONG-JOHN, rower dwukołowy z wysuniętym do przodu skrętnym kołem i platformą między kierownicą a przednim kołem. Standardowe wymiary: 60-90 cm szerokości, 220- 250 cm długości, udźwig do ok. 100 kg. Są szybsze i bardziej zwrotne niż rowery trójkołowe.
  • LONG-TAIL, rower dwukołowy z przedłużoną ramą z tyłu, głównie do przewożenia większych toreb, sakw. Popularna konstrukcja w Stanach Zjednoczonych.

Nasz sklep jest dealerem niemieckiej firmy Riese&Muller i to właśnie przy tych cargo zostaniemy na dłużej.

W swojej ofercie mamy modele LOAD 60 i LOAD 75 należące do kategorii LONG-JOHN, oraz LONG-TAIL’e – Multicharger i Multicharger Mixte. Wszystkie te rowery wyposażone są w systemy napędowe firmy Bosch z bateriami o pojemności nawet do 1000 Wh. Każdy z nich można skonfigurować dostosowując do swoich oczekiwań przestrzeń ładunkową (do przewozu osób i zwierzaków, ekwipunku lub towaru), napęd (tradycyjna przerzutka, enviolo, rohloff), wyświetlacz (Purion, Intuvia, Kiox, Kiox300, Nyon, SmartphoneHub), ogumienie (szosowe, terenowe) i kolor 😉

Ostatnio firma Riese&Muller nawiązała współpracę z @jedensamochodmniej, popularnym polskim blogiem o rowerach towarowych. Przez najbliższy czas, będziecie mogli oglądać relacje z codziennego użytkowania LOAD 75, słuchać o jego wadach i zaletach. Wcześniej właściciel bloga, podczas serwisu swojego roweru towarowego w sklepie ecyklopedia, dostał zastępczy rower LOAD 60 i o nim także możecie przeczytać na blogu @jedensamochodmniej, dostępnym na https://jedensamochodmniej.blogspot.com oraz zobaczyć relacje na instagramie czy facebooku. Zapraszamy!

Ostatnie newsy

Blog

  • rower-cargo-elektryczny-RM_0003_IMG_8294

  • rower-cargo-elektryczny-RM_0002_IMG_8373-4

  • rower-cargo-elektryczny-RM_0000_RM_MY2021_Load75

  • rower-cargo-elektryczny-RM_0001_21_F00389_Ld_75_var_HS_ColGrey_SdWallHi_Vrdck