Rower kolekcjonerski, czyli Greyp G6X Limited

Greyp G6X Limited

Może część z Was słyszała o marce rowerowej Greyp. Jeśli nie, to prędzej czy później z pewnością o niej usłyszycie, słowem wstępu;

Chorwacka marka powstała w roku 2013 jako firma siostra Rimac Automobili skupiona na produkcji rowerów elektrycznych. Od grudnia zeszłego roku Greyp stał się własnością Porsche. Rowery ich produkcji zbudowane są wokół elektroniki. Niektóre firmy elektronikę zaadoptowały do swoich rozwiązań jako dodatek, a Greyp się z tym urodził. Idea e-roweru, jako interaktywnego pojazdu, mającego zapewnić jak największy fun uformowała Greyp-a. Myślę, że ich rowery bez problemu możemy nazywać niejako platformą, która oferuję o wiele więcej niż przeciętny e-rower. Począwszy od wbudowanych kamer, przez możliwość podłączenia telefonu i zrobienia z niego panelu sterowania, po zintegrowaną kartę sim zapewniającej stałe internetowe łącze.

Tyle wstępu. Dzisiaj skupimy się na ich popisowym modelu: “Greyp G6.X Limited” Jak sama nazwa wskazuję jest to edycja limitowana – powstało ich zaledwie 100 sztuk. Jest to niezły kawałek technologii. Topowe elementy światowej klasy producentów połączone z karbonową ramą. Wszystko to napędzane siłą naszych mięśni wspomaganą przez silnik MPF o mocy 460W ze wspomaganiem do 45 km/h. Jest to tzw. rower eMTB, czyli po prostu elektryczny rower górski. Jeden z tych rowerów, został zamówiony na specjalne zamówienie klienta do naszego sklepu, który obecnie jest jedynym dystrybutorem marki Greyp.

Przejdźmy więc do konkretów, cały rower to koszt niemal 60 000 zł! Teraz wymienię poszczególne elementy i będę rozwodził się nad ich jakością albo i nie, kolejność przypadkowa;

Amortyzacja:
Zarówno z przodu jak i z tyłu mamy do czynienia z amortyzacją marki Öhlins.

  • Przód – Öhlins RXF36 EVO Air, 29″ 160 mm skoku (ok. 7000 zł)
  • Tył – Öhlins TTX Air Shock 230×65 mm (ok. 4000 zł)

Hamulce:
Z przodu jak i z tyłu mamy do czynienia z hydraulicznymi hamulcami Magura. Posiadają solidne cztery tłoki z przodu i z tyłu, osadzone przy 203 mm tarczy. Wyjątkową i niespotykanym elementem jest integracja przewodów hamulcowych w drążku kierownicy.

Napęd:
Układ napędowy w całości oparty na systemie SRAM Eagle. (cały zestaw ok. 5000 zł)

  • Łańcuch – SRAM X01 Eagle
  • Tylna kaseta – SRAM XG-1295 Eagle™ 10-50T
  • Przerzutka – SRAM X01 Eagle AXS 12-speed
  • Przekładnia – SRAM Eagle AXS™ Controller 12-speed

Wracając do poprzedniego akapitu i wspomnianej integracji hamulców w środek kierownicy, tutaj nie mogło być inaczej. Przerzutka sterowana bezprzewodowo pozwoli wyzbyć się jakichkolwiek przewodów prowadzonych przez kierownice. Rower dzięki temu wydaje się być niemalże ,,goły’’, dając poczucie, jakby czegoś brakowało. Wszystko jest jednak na miejscu, gotowe do pracy nawet w najcięższym terenie.

Honorowe wyróżnienia:
Warto jeszcze wspomnieć o dropperze SRAM Reverb AXS (około 3000zł), również sterowanym bezprzewodowo, karbonowych kołach Xentis (około 13000 zł), karbonowym siedzisku (około 700zł), karbonowym kolorze wszystkiego innego, co nie jest zrobione z włókna węglowego.

Co robić?
Jeśli zakochaliście się w tym rowerze, to proponuję o nim zapomnieć. Model ten nie jest już dostępny. Zakup takiego roweru jest poniekąd zakupem kolekcjonerskim. Jeśli zaś zainteresowaliście się samą marką to zapraszamy do sklepu, gdzie można obejrzeć inne modele, przetestować je, a nawet wypożyczyć czy pojechać z nami na wycieczkę! Może nie są tak wyposażone jak ten, ale na pewno solidne i dające tyle samo zabawy i szczęścia z jazdy, Greyp nie schodzi z jakości produkowanych przez siebie rowerów. Tak więc zapraszam na sprawdzanie marki do ecyklopedii!

Karol Świerczewski ecyklopedia

Ostatnie newsy

Blog