Orbea RISE
Najnowszy model rowerów eMTB to RISE, który występje w dwóch wersjach: H – z ramą z hydroformowanego aluminium i M – z karbonu. Moc Rise’a pochodzi z silnika EP8 RS (Rider Synergy), opracowanego dzięki współpracy między Orbea i Shimano.
Oprogramowanie silnika, oferuje naturalną i wydajną pomoc, eliminując opóźnienia w dostarczaniu momentu obrotowego, które są typowe dla konwencjonalnych e-rowerów. Silnik został tak zoptymalizowany, aby zapewnić maksymalne wspomaganie w zakresie od 75 do 95 obrotów na minutę, czyli przy kadencji, przy której człowiek pedałuje najskuteczniej i z jaką normalnie pedałujemy na naszych standardowych rowerach mechanicznych.
Oznacza to, że im mocniej pedałujemy, RISE reaguje natychmiast, z większą mocą – dając poczucie naturalnego wspomagania.
Kolejnym unikalnym aspektem filozofii Rider Synergy jest jej autonomia. Ze względu na mniejsze zużycie energii, niższą wagę roweru i większą zależność od nóg rowerzysty, bateria w RISE wytrzymuje około 50% dłużej w porównaniu do standardowego e-bike’a. Przekłada się to na zaskakującą autonomię baterii 360 Wh w modelach karbonowych i 540 Wh w modelach aluminiowych z całkowicie przeprojektowaną baterią.
Niska waga to też zaleta RISE’a i coś, w co Orbea zainwestowała wiele godzin prac projektowych: uwzględniono ramę, zintegrowaną baterię, odpowiedni montaż wybranych komponentów obniżających masę, co poskutkowało tym, że prowadzenie roweru niewiele rożni się od mechanicznego”górala”.
Naturalne pedałowanie i prowadzenie to dwa aspekty, które najbardziej wyróżniają RISE.
Podobnie jak w przypadku ram karbonowych, tak i przy ramie aluminiowej Orbea wybrała najlepsze materiały i zastosowała najbardziej zaawansowane procesy produkcyjne. Dzięki podwójnie i potrójnie cieniowanym, hydroformowanym rurom, zespół Orbea zoptymalizował grubość i ich kształty oraz wzmocnił najbardziej delikatne obszary.
-
orbea-rise-1
-
orbea-rise-2
-
orbea-rise-2
Orbea zastosowała proces polerowania ramy aluminiowej. Ta technika wygładza spawy na połączeniach rur, dopasowując się do estetyki ramy karbonowej. W rzeczywistości trudno dostrzec różnice między nimi różnice.
Całkowita waga nowego aluminiowego RISE to imponujące 19 kg dla modelu z najwyższej półki i 20 kg dla modelu podstawowego, a dla ramy karbonowej odpowiednio ok. 1,5 kg mniej.
Wersja karbonowa RISE M posiada baterię 360 Wh, wystarczającą na jazdę trwającą 3-4 godziny, w zależności od sposobu zarządzania baterią. W przypadku dłuższych przejażdżek i większej wydajności Orbea oferuje Rise Extender, który zwiększa całkowitą pojemność systemu do 612 Wh.
Orbea rozważyła potrzeby rowerzystów szukających doświadczenia i autonomii karbonowego Rise, ale w bardziej przystępnej cenie, więc wyposażyła wersje aluminiowe w nowy akumulator 540 Wh, dzięki czemu RISE H jest bardziej atrakcyjna dla szerokiego spektrum rowerzystów. Nowy akumulator 540 Wh ma rekordową wagę zaledwie 2,7 kg. Rise Aluminium można sparować z nowym Rise Extender – 252 Wh, co daje „lekki e-bike” o pojemności baterii bez mała 800 Wh.
Dodatkowa pojemność baterii zwykle oznacza dłuższy czas ładowania, więc Orbea opracowała nową inteligentną ładowarkę do aluminiowych RISE. Ta ładowarka wykrywa, czy ładujesz nową baterię 540 Wh, czy nowy Range Extender i odpowiednio dostosuje napięcie ładowania. W przypadku głównego akumulatora ładowanie będzie wynosić 4 A, osiągając 80% naładowania w zaledwie 3 godziny; Range Extender będzie ładowany prądem 2A.
Ostatnie newsy